torstai 23. huhtikuuta 2020

Ensimmäinen viikko

Ensimmäinen viikko lähti hyvin käyntiin kierrellen erilaisissa paikoissa ja rantakadulla. Kävimme shoppailemassa yms. Ensimmäinen aamu lähti kuitenkin ikävästi käyntiin sillä koululta tuli tieto että muiden opiskelijoiden matkat on peruttu.

Keskiviikkona kävimme tutustumassa työpaikkaamme Helmi beauty saloniin. Työpaikalla oli putkitöitä niin pääsimme vasta torstaina alottamaan työt. Keskiviikko meni kaupoilla ja aurinkoa ottaessa sillä oli lämmin päivä. Illalla lähdimme vielä rantakadulle syömään!

Torstaina päästiin ensimmäistä päivää töihin, työt alkoi kello 10 ja meillä molemmilla oli heti asiakkaita odottamassa aulassa. Sofia pääsi tekemään jalka ja kasvohoidon , Tessa manikyyrin ja kestolakkauksen. Yhdessä teimme loppupäivästä vielä jalkahoidon.
Loppupäivän kiertelimme pitkin fuengirolaa kävellen ja kävelimme yhteensä 10km.

Perjantaina kävimme kaupoilla ja hakemassa tuliaisia sillä edessä oli varma paluu takaisin Suomeen. Illalla kävimme vielä syömässä ravintolassa.

Lauantaista eteepäin oli kauhea stressi virus tilanteen takia ja tulevan hätätilan ja ulkonaliikkumiskiellon takia.  Katselimme lentoja takaisin Suomeen ja koulu osti meille lennot takaisin Suomeen ensi viikon keskiviikolle. Illalla kävimme viimeistä kertaa ulkona syömässä ja tällöin Fuengirola oli jo ihan autioitunu, kaikki paikat oli melkein suljettuna ja ihmisiä ei paljoakaan näkynyt missään. Terassit oli purettu ravintoloista ja suosituimmat ravintolatkin oli pimeinä.

Stressi oli kova tämän tilanteen takia, ke aamuun asti sai pelätä että päästäänkö me takaisin Suomeen vai ei ja miten asiat sujuvat. Ulkonaliikkumiskielto ahdisti ja pysyimme
loppu ajan asunnossamme. Kaupassa käytiin yhdessä muutaman kerran hakemassa ”karanteeni ruoat” . Ajatus siitä että olemme Espanjassa kahestaan ilman tukihenkilöä ahisti tilanteen keskellä mutta koulu auttoi parhaansa mukaan mitä pystyivät Suomesta käsin.

Ke aamu koitti ja lentokenttäkuljetus tuli hakemaan meidät aamulla 6 kohti Malagaa. Odotimme että pääsisimme äkkiä lentokoneeseen ja kotiin. Lentokentällä kuulutettiin kokoajan tilanteesta ja metrin turvavälistä. Stressaavan matkustuspäivän jälkeen oli kiva päästä kotiin.

Kahden viikon karanteeni kutsui 😄

tiistai 10. maaliskuuta 2020

Helsingistä Malagaan

Lento Malagaan Helsingistä lähti maanantai iltana klo 18.25, meidän lentomme tyypilliseen tapaan oli kuitenkin aikataulusta myöhässä ja lopulta lentomme lähti klo 20.15. Perillä olimme klo 12 yöllä  Malagan aikaan, Suomessa kello oli tunnin edellä. Lento Helsingistä malagaan kesti 4 tuntia ja 45 minuuttia ja lennon aikana yritimme keksiä jotain tekemistä sillä koneessa ei ollut nettiä. Aika kuitenkin lopulta meni yllättävän nopeasti.

Molempien fiilikset reissusta oli positiiviset mutta kumpikaan ei edes lentokoneessa istuessa tajunnut että ollaan oikeasti menossa toiseen maahan kuukaudeksi. Toivotaan että säät suosii ja että reissusta tulee hyvä ja ettei kummallekkaan käy mitään.

Työpaikkana meillä molemmilla on Helmi Beauty Salon joka on suomalainen yritys.

Majoituksen otimme koko kuukaudelle air bnb kautta. Majoittajat olivat todella mukavia ja hakivat meille vielä yöllä ruokaa kun saavuimme.